博客年龄:16年6个月
访问:?
文章:585篇

个人描述

不过是一个爱干净、爱清静、爱反思、爱大自然、敏感、害怕愚昧而找悟觉的人罢了。人生大餐以智慧认知为美好佳肴,可得心脑健康。无限风光定在领略人生之哲理处。最快乐时光在醒觉悟道之顷刻间。以智慧为粮药,与佳侣牵手结伴,幸福也!如若能以发人深省之言语、作为启发友朋、孩儿,那就是天使般的可爱人儿了。

大卫的《诗篇》第23篇脍炙人口

2018-12-28 12:42 阅读(?)评论(0)
 

《圣经》里大卫的篇》第23

 

大卫的《诗篇》第23篇脍炙人口,句式虽然只有六句简短而圆满,极其优美。

广大信众喜欢诵读时,颇得安慰。因为,人生短暂,几十年的光阴,还没来得及数算,转眼间,已如飞般而去。

大卫王通过这首短诗,把现在和将来的事情都启示出來了,给人极大的安慰。

篇第23篇中文: 

耶和是我的牧者,我必不致缺乏。

The Lord is my shepherd, I shall not be in want.

他使我躺卧草地上,我在可安歇的水

He makes me lie down in green pastures,

He leads me beside still waters.

他使我的醒,自己的名引我走路。

He restores my soul.He guides me in paths of righteousnessfor his name’s sake.

然行的幽谷,也不怕遭害,因为你与我同在;的杖,的竿,都安慰我。

Even though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil, 

for you are with me;your rod and your staff,  they comfort me.

在我人面前,你为摆设筵席;用油膏了我的,使我的福杯溢。

You prepare a table before me in the presence of my enemies;

you anoint my head with oil; my cup overflows.

我一生一世必有恩惠慈爱随着我;我且要住在耶和的殿中,直到永

Surely goodness and love will follow me all the days of my life,

 

中文的翻更加美,但是英文更加耐人寻味。中文英文都应该

整篇诗歌使用的词汇极其动人,其中的情景充满了上帝的能力和慈爱,里面的动词、名词、介词短语与形容词都好特别。

画面极其尊贵舒适完美。

 

The Lord is my shepherd, I shall not be in want.

He makes me lie down in green pastures,

He leads me beside still waters.

He restores my soul.

He guides me in paths of righteousness  for his name’s sake.

Even though I walk through the valley of the shadow of death,

I will fear no evil,  for you are with me;

your rod and your staff,  they comfort me.

You prepare a table before me   in the presence of my enemies;

you anoint my head with oilmy cup overflows.

Surely goodness and love will follow me all the days of my life,

and I will dwell in the house of the Lord  forever.

 

  最后修改于 2018-12-28 12:46    阅读(?)评论(0)
上一篇: Bettiyin读书心得 下一篇:Bettiyin说深圳
 
表  情:
加载中...
 

请各位遵纪守法并注意语言文明